- 1
- Zarząd działa na podstawie przepisów:
Ustawy o sporcie z dnia 25 czerwca 2010 roku .(Dz.U. Nr 127,poz.857),
b. Ustawą „Prawo o stowarzyszeniach” (Dz.U. Dz 1989 r. Nr 20, poz. 104
z późniejszymi zmianami),
c. Statutu Międzyszkolnego Uczniowskiego Klubu Sportowego Sari Żory,
d. Postanowień niniejszego Regulaminu.
- 2
- Zarząd kieruje działalnością Klubu i reprezentuje go na zewnątrz w granicach określonych prawem o stowarzyszeniach, Statutem Klubu i uchwałami Walnego Zebrania Członków Klubu.
- Zarząd inicjuje, organizuje i prowadzi działalność sportową w określonej dyscyplinie sportowej oraz realizuje cele określone w Rozdziale II Statutu.
- Wszelkie sprawy niezastrzeżone na mocy przepisów prawa lub umowy Klubu należą do właściwości Zarządu Klubu.
- Do składania oświadczeń woli, podpisywania umów i udzielania pełnomocnictw w imieniu Klubu wymagany jest podpis dwóch Członków Zarządu, w tym Prezesa lub osoby przez niego upoważnionej.
- Zarząd podejmuje decyzje i czynności niezastrzeżone dla innych organów Klubu oraz kontroluje i nadzoruje ich wykonanie.
- Zarząd uchwala okresowe plany działalności merytorycznej i finansowej.
- Przedstawia sprawozdania ze swojej działalności Walnemu Zebraniu Członków.
- Zarządza majątkiem i podejmuje uchwały w sprawie dotacji, darowizn, spadków, zapisów, środków pochodzących z ofiarności publicznej, kontraktów państwowych.
- Ustala wynagrodzenia za pracę na rzecz klubu.
- Prowadzi i przechowuje dokumentację Klubu zgodnie z zasadami przewidzianymi prawem.
- Wykonuje uchwały Walnego Zebrania Członków.
- Sporządza i przyjmuje projekt budżetu Klubu, preliminarz wydatków oraz plany zatrudnienia.
- Zatwierdza plany szkoleniowe dla poszczególnych grup treningowych oraz ich liczebności mając na uwadze jakość szkolenia.
- Upoważnia trenerów do decyzji o naborze do grup treningowych.
- Nawiązuje międzynarodowe kontakty sportowe.
- Podejmuje decyzje o zmianie barw klubowych zawodnika po uprzednim złożeniu pisemnej prośby z uzasadnieniem.
- Zwołuje Walne Zebrania Członków.
- Podejmuje decyzje w sprawie powoływania i rozwiązywania grup treningowych.
- Uchwala i zmienia Regulamin Zarządu.
- Ustosunkowuje się do zaleceń pokontrolnych wydawanych przez organy uprawnione do kontroli działalności klubu.
- Powołuje i odwołuje trenerów.
- Wyjaśnia kwestie sporne bądź niejasne na wniosek zawodniczek, rodziców lub trenerów.
- Informuje na stronie internetowej o zmianach w Regulaminie Klubu.
- Występuje do sądów i organów administracji publicznej z wymaganymi prawem wnioskami i dokumentami.
- Występuje do Walnego Zebrania Członków z wnioskami.
- 3
- Zarząd składa się z minimum z trzech osób, w tym Prezesa, Wiceprezesa, Sekretarza oraz dodatkowo jednego Członka Zarządu wybieranych przez Walne Zebranie Członków.
- Kadencja Członków Zarządu trwa trzy lata.
- Członkowie Zarządu swoją pracę wykonują społecznie
3.1. Możliwość otrzymywania przez członków zarządu wynagrodzenia za czynności wykonywane w związku z pełnioną funkcją. - Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb jednak nie rzadziej niż raz na 3 miesiące.
- Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes z inicjatywy własnej lub na wniosek innego Członka Zarządu, w razie jego nieobecności Wiceprezes określa termin, miejsce i proponowany porządek zebrania, który to może być rozszerzony o sprawy zgłoszone na posiedzeniu..
- Zwołanie posiedzenia następuje w drodze zawiadomienia każdego Członka Zarządu przy użyciu telefonu, poczty e-mail lub innego środka bezpośredniego komunikowania się.
- Zarząd podejmuje decyzje w formie uchwały. Uchwały Zarządu mogą być podjęte, jeżeli wszyscy członkowie zostali prawidłowo zawiadomieni i w posiedzeniu bierze udział, co najmniej trzech Członków Zarządu. Uchwały podejmowane są zwykłą większością głosów. W przypadku równości głosów decyduje głos Prezesa Zarządu. Członek Zarządu, który nie zgadza się z podjętą uchwałą może wnieść do protokołu zdanie odrębne. Głosowanie jest jawne. Tajne głosowanie zarządza się w sprawach osobowych lub na żądanie choćby jednego Członka Zarządu.
- Obecność na posiedzeniach Zarządu jest obowiązkowa. O niemożliwości wzięcia udziału w posiedzeniu należy powiadomić Prezesa.
- Z posiedzenia Zarządu spisuje się protokół podpisywany przez obecnych na posiedzeniu.
- Protokół powinien zwierać: datę i miejsce posiedzenia, listę obecności osób biorących udział w posiedzeniu oraz listę zaproszonych gości, porządek obrad, treść przyjętych uchwał, a szczegółowe materiały stanowią załączniki do protokołu, a także ilość głosów „za”. „przeciw”, „wstrzymujący się” oraz treść zgłoszonego zdania odrębnego.
- Protokoły z posiedzeń włączone są do księgi uchwal Zarządu.
- 4
- Prezes Zarządu kieruje pracami Zarządu Klubu. Do zakresu czynności Prezesa Zarządu należą sprawy niezastrzeżone dla Zarządu Klubu ani dla innych Członków Zarządu, w szczególności do zakresu czynności Prezesa Zarządu należy:
- Zwoływanie posiedzeń Zarządu,
- Ustalanie porządku obrad Zarządu,
- Przewodniczenie obradom Zarządu,
- Koordynowanie i kierowanie pracami Zarządu,
- Reprezentowanie Klubu na zewnątrz.
- Inicjowanie działania na rzecz pozyskania środków finansowych na działalności statutową klubu.
- Prezesa Zarządu w czasie jego nieobecności zastępuje Wiceprezes Zarządu.
Do uprawnień Wiceprezesa Zarządu zastępującego Prezesa Zarządu stosuje się przepisy niniejszego Regulaminu dotyczące uprawnień Prezesa Zarządu.
- Członkowie Zarządu współpracują między sobą, aby ich działalność była możliwie najbardziej skuteczna i efektywna i nie wywoływała konfliktów.
- Szczegółowe kompetencje Członków Zarządu reguluje Zakres obowiązków stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
- 5
Bieżącą działalnością Klubu kieruje Sekretarz Klubu.
- 6
W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem obowiązują postanowienia Statutu Klubu.
- 7
Regulamin wchodzi w życie z dniem jego zatwierdzenia przez Walne Zebranie Członków po wcześniejszym uchwaleniu przez Zarząd.
- 8
Zmiana Regulaminu wymaga procedury przewidzianej przy jego przyjęciu.
Zatwierdzony przez Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków MUKS Sari Żory uchwałą nr 5/II/2017 z dnia 20 lutego 2017 roku.
Załącznik nr 1 do Regulaminu Zarządu Międzyszkolnego Uczniowskiego Klubu Sportowego Sari Żory
Zakres obowiązków Członków Zarządu Międzyszkolnego Uczniowskiego Klubu Sportowego MUKS Sari Żory.
Wiceprezes Zarządu:
- Współpracuje z pozostałymi członkami Zarządu
- Uczestniczy w posiedzeniach Zarządu.
- Zastępuje Prezesa podczas jego nieobecności i przejmuje jego zakres obowiązków.
- Nadzoruje realizację planów treningowych poszczególnych grup treningowych.
- Inicjuje działania na rzecz pozyskania środków finansowych na działalności statutową klubu.
- Odpowiada za przygotowywanie informacji na stronę internetową klubu.
- Odpowiada za kontakty z mediami.
Sekretarza Zarządu:
- Koordynuje prace Zarządu w kwestii realizacji jego uchwał.
- Dokumentuje działalność Zarządu.
- Prowadzi obsługę merytoryczną posiedzeń Zarządu.
- Współpracuje z Prezesem i Wiceprezesem w przygotowaniach tematyki
i problematyki posiedzeń Zarządu. - Protokołuje posiedzenia Zarządu i opracowuje dokumentację uchwałodawczą.
- Przedstawia na posiedzeniach Zarządu bieżące sprawy i problemy występujące
w klubie. - Sprawuje nadzór nad realizacją zadań finansowych i ich zgodnością z obowiązującymi przepisami.
- Przygotowuje sprawozdania merytoryczne i finansowe z działalności Klubu.
- Przygotowuje plan rocznego budżetu klubu oraz wszelkie wnioski z tym związane
i przedkłada je Zarządowi celem zatwierdzenia. - Opiniuje i wnioskuje do Zarządu o zatwierdzenie preliminarzy imprez sportowych.
- Współpracuje z księgowym Klubu.
- Inicjuje działania na rzecz pozyskania środków finansowych na działalności statutową klubu.
Członek Zarządu:
- Współpracuje z pozostałymi Członkami Zarządu.
- Uczestniczy w posiedzeniach Zarządu.
- Uczestniczy w realizacji uchwał i zadań zleconych przez Zarząd.
- Podejmuje działania zmierzające do czynnego realizowania uchwal Zarządu.
- Wspiera swoimi inicjatywami prace Zarządu i działalność Klubu.
- Inicjuje działania na rzecz pozyskania środków finansowych na działalności statutową klubu.